امام جمعه موقت تبریز: سوگواره حسینی حفظ دین و نماز است
تاريخ : 3 / 8 / 1394برچسب:, | 4:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

امام جمعه موقت تبریز گفت: امام حسین (ع) تا حدی به اقامه نماز اهمیت دادند که در سخت‌ترین دقایق عاشورا نماز را اقامه کردند و در دفاع مقدس نیز این اهمیت به نماز رخ می‌داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی تبریز در مشهد مقدس با اشاره به قیام حسینی اظهار داشت: حضرت اباعبدالله حسین خود و خانواده‌اش را وقف اسلام کرد تا اسلام زنده بماند و در زیارت آن حضرت بر اهداف قیام اشاره شده و عبرت عاشورا که همان فرهنگ اسلامی و دینی است بیان شده و شریعت نبی مکرم اسلام را زنده نگه داشته است.

وی افزود: دستورالعمل زندگی آن حضرت در مورد راه و روش الهی مورد توجه قرار گرفته و در مورد تبیین زندگانی آن حضرت علمای بزرگ دستوراتی دارند که از آن جمله منویات امام و رهبری در این مورد است.امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: عاشورا برای تمام عاشورائیان درس بزرگی است که امام حسین(ع) همه چیز را فدای اسلام کرد و انقلاب اسلامی نیز برخاسته از قیام حسینی است.

وی تاکید کرد: امام حسین (ع) تا حدی به اقامه نماز اهمیت دادند که در سخت‌ترین دقایق عاشورا نماز را اقامه کردند و در دفاع مقدس نیز این اهمیت به نماز رخ می‌داد و این پیام را به جهانیان دادند که این حرکت و قیام برای اقامه نماز است نه کارهای دنیوی.

امام جمعه موقت تبریز تاکید کرد: فرهنگ نماز باید در جامعه اسلامی ثابت بماند و اقامه‌کننده‌های نماز در جامعه به مسائل اخلاقی و مذهبی توجه دارند.

آیت‌الله آل‌هاشم تصریح کرد: نشان دادن وحدت و موجودیت مسلمین در نمازهای جمعه و جماعات به جهانیان نشان داده می‌شود و برگزاری مراسم سوگواره حسینی نیز همان حفظ قرآن و نماز است.

امام جمعه تبریز عنوان کرد: قیام حسینی چراغ راه اسلام است و امسال دل مسلمین به واسطه حادثه منا داغدار شد و امیدواریم هر چه سریع‌تر ریشه خائن‌الحرمین و منافقین جهانی اسلام از ریشه کنده شود.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: